- Conform Legii Educatiei, art. 347, al. 1 si al. 2, toate cursurile autorizate de Ministerul Educatiei se încadrează la formare continuă, iar numarul de ore urmează să se convertească în credite tranferabile, conform metodologiei ce urmează să reglementeze acest aspect.
• Denumirea
programului: ”Strategii de prevenire a problemelor de comportament”
• Public ţintă vizat: cadre
didactice din învățământul preșcolar, primar și gimnazial
• Justificare (necesitate,
utilitate):
Deși nu există
o statistică, la nivel național, privind problemele de comportament
manifestate
în școli, practica ne arată că în mediul școlar cadrele didactice se confruntă
foarte des cu astfel de probleme.
Utilitatea
acestui program de formare constă în faptul că, pe lângă cunoaşterea
tipologiilor și a cauzelor problemelor de comportament, urmăreşte găsirea celor
mai bune soluții practice pentru a
le preveni sau elimina, prompt și eficient.
• Durata (număr de ore de
formare): 30 de ore
În mediul educațional accentul
trebuie pus pe prevenirea tulburărilor de conduită și a efectelor negative ale
acestora pe termen lung. Copiii cu probleme de comportament atrag reacții
punitive și ostile din partea adulților şi de aceea ei învață să evite
sancțiunile (pedepsele), mințind sau negând implicarea lor în comportamentul
negativ. De asemenea, aceste reacții ale adulților pot menține și alimenta
furia și resentimentele. Resentimentele și lipsa de încredere în ceilalți au
drept consecință blocarea comunicării și izolarea față de ceilalți. Cei mai
mulți dintre acești copii se confruntă în realitate cu sentimentul că nu sunt
înțeleși, se simt neajutorați și au nevoie în mai mare măsură de afecțiune și
înțelegere, decât de critici și sancțiuni.
Cursul de față încearcă să ofere repere
teoretice și sugestii practice pentru dezvoltarea competențelor cadrelor
didactice în prevenirea problemelor de comportament.
(competenţe vizate, planificarea modulelor tematice,
calendarul programului):
▪ Competenţe vizate:
1.Competențe
de comunicare;
2.Competențe
de prevenire, gestionare, mediere și negocierea conflictelor;
▪ Planificarea modulelor tematice:
Modulul 1. Manifestări ale problemelor de
comportament
Modulul 2. Caracteristici ale
problemelor de comportament în funcție de vârstă
Modulul 3. Factori
determinanți în dezvoltarea și menținerea
problemelor de
comportament
Modulul 4. Strategii de
prevenție/intervenție în rezolvarea problemelor de
comportament
Evaluarea cursului
Înscrierile se vor face online accesând următorul link
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScZbcIKBA49X0AMLLiE7bVImiJXXNUOWcQltiN6l624VRSWTQ/viewform?c=0&w=1, până pe data de 7.XI.2016
Înscrierile se vor face online accesând următorul link
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScZbcIKBA49X0AMLLiE7bVImiJXXNUOWcQltiN6l624VRSWTQ/viewform?c=0&w=1, până pe data de 7.XI.2016
Pot participa si cadre didactice din alt judet?
RăspundețiȘtergereBună seara,
RăspundețiȘtergereOferta este pentru cadrele didactice din județul Prahova.
Cursul este on-lin?
RăspundețiȘtergereNu, cursul nu este on-line.
Ștergere